Tuesday 15 May 2012

kini kembali :)

tegak berdiri.. sedia berucap ! :D

hai semua ....pergh!! pagi pagi dah nak menjerit kat blog.. selalu aku nak update tapi tak dapat :D ada je halangan ... wuwu ! * jerit jerit hentak kaki :) * sudah cukup sampai di situ untuk mengedik terlampau :) 

next !

apa aku nak cerita yew ??? herm...  aku pon otak dah blur blur dah :) tapi nak cerita jugak * tak kira * setiap orang ada impian right ??? tapi impian tuh boleh di gapai atau pun tak :) itu kena tanya diri sendiri ... huhu!herm..haha ! apakah impian aku ea ?? aku nak buat duit banyak banyak sampai boleh tidur atas duit :D akan tetapi * bapak skema * hehe ! bukan bermaksud aku ni mata duitan :D hehe ! sejak kecik lagi ... aku dah boleh di katekan 'pandai' cari duit tapi lagi pandai habiskan duit :) apatah lagi kikis duit orang lebih  pandai :D *aku pau2 jew* 

 sekolah rendah :)

kite cite sikit time kite kecik kecik yew :) time tuh aku tinggal dengan opah + makcik semua semua la ! :D then, makcik aku suka suruh aku bawak keropok pergi sekolah .. aku ingat suruh buat apa ? rupa rupanya nak suruh aku pergi menjual keropok orang perak panggil 'jajan' .. orang bangla panggil apa ?? *aku tak tau :p* kat sekolah :) nak dijadikan cerita ... jiran aku ni  guru besar sekolah.. and then, aku memang akan tumpang dia hampir setiap hari *bukan hampir, cakap je la hari hari sya oi*  hari sebab anak anak dia pon satu sekolah dengan aku... then, 'guru besar' pegang beg aku sebab nak susun barang dalam 'bonet' , tiba tiba bunyi plastik renyuk renyuk tuh *dapat bayangkan tak bunyi die macam mana ??* *kantoi bawak keropok banyak !* dan betapa tebalnya muka aku time tuh* guru besar tuh beb ! jual keropok dapat untung 20 sen pon jadi laaa... janji aku ada duit poket :)

sekolah menegah :) 

aku dah tak buat benda- benda tuh lagi :) huhu !

zaman kekolejan :) *betul ke ayat tuh . haha !

herm... zaman kolej ni memang laaaa.. selalu sangat sengkek duit.. tambah tambah masuk IPTS.. *bajet macam anak orang kaya la duduk kat kolej ni * padahal ?? pokai  habis -__-'! huhu! tapi tak apa, ada tangan ? ada kaki ?? ada mulut ?? pergi cari duit :) .. so apa aku buat ? aku tengok mama jual tudung .. then, aku pun bawak la tudung dia pergi ke kolej . dan jual :) duit modal  aku akan bagi mama balik, tapi untung aku amek  :) haha ! *baik punya anak* dah kaya sikit , aku stopp :D

next, miskin balik ! 

aku tak nak ganggu mama punya business :) then, aku selongkar gerabak almari aku :) selongkar punya selongkar !! pergh!! banyak nye baju!!! *habit suka beli tapi tak pakai* thennnnnn, *thingggggg!!* jom jual baju bandle !! :) ihik ihik ! :) okayy.!! baju habis di jual :) kaya balik :D

next miskin plus + plus :)

aku terjumpa cousin aku .. as she knew that i love make money... dia ajak aku buat Herbalife .. mula mula.. aku tak minat langsung :) tapi, di sebabkan die pandai giler kelentong aku :D then , end up, i joined her :) pergh!! buat amal jariah sambil berbisness.. and i never see, bisness yang macam ni,.. tapi ramai giler young people yang berjaya dapat side income :) that is why i love herbalife :)

p/s : how much can u make money for yourself?? as much as u can right ?? but, have u ever think that, how much that you can make money to help other people around you ??? :) herbalife mengajar aku ke arah itu .. alhamdulillah :) 





1 comment:

  1. keep it up gurl..Jika semua remaja mcm awak tiada la masalh di luar sana...doakan moga semua remaja ikut awk...ehehehehehe

    ReplyDelete